Julekørsel 18.12.2014 – Part 1

Den 18 december 2014 gennemførte vi årets julekørsel. Anlægget var forinden klargjort, skinner renset og strømforsyningen konstateret intakt på hele anlægget.

Se også indlægget: Julekørsel del 2

Der blev opstillet kultog, manifest (blandet godstog) og passagertog. En kombination af flere interessant damplokomotiver og diesellokomotiver fra70-erne og senere perioder blev motioneret / fitneskørt.

IMG_4089

UP GP38 med lille lokal tog – Lars H

IMG_4087

Great Northern SD7 klar til at køre en tur rundt på anlægget – Tonny

Næsten alle lokomotiverne var med lyd og der var ”toner”  fra Alcos damplokomotiver  til General Motor 2. og 3 generation diesel samt General Electrics senereste dieselloks.

IMG_4081

KCS Sd70Ace’s og BNSF SD70Ace + ES44AC’er klar til kørsel fra engine yard – Keld og Peter

 

Den markante lyd måtte dog nedsættes så konversation var mulig
og risiko for tinnitus måtte minimeres – så CV-erne på Tsunamidekodernes masterlyde blev nedsat ikke uvæsentligt.

Vi konstaterede igen, at vores spor ligger fint – der er ikke afsporinger, uanset at vi fremfører godstog i længder på over 7 meter – og lokomotivforspand (konsist) på 3 – 5 diesellokomotiver foran godstogene – og selvfølgelig er lokomotiverne ”speedmatchet” så de følger hinandens effekt under kørslen.

IMG_4086

Lille manifest med helt nye vogne – Kim

 

IMG_4124

UP 4-8-4 (FEF) steamer – Aage

IMG_4132

GN SD7 med lille manifest over broen – Tonny

 

IMG_0989 kopi

UP Kultog ved Helix mod station – Aage

IMG_1010 kopi

BNSF Kultog i Arizona Canyon – Peter

 

Vi kører igen den 27 december – og måske nogle enkelte julegaver skal have sin første kørsel – følg med på hjemmesiden.

Se indlægget: Julekørsel del 2

0 thoughts on “Julekørsel 18.12.2014 – Part 1”

  1. Pingback: Julekørsel – part 2. | Golden Spike
  2. Trackback: Julekørsel – part 2. | Golden Spike

Comments are closed.

Indtast din e-mail adresse for at blive tilmeldt og modtage påmindelser om nye indlæg.